New York ♡

Vrijdag 27 mei 2016 om 5 uur ging de wekker. Opstaan, aankleden, laatste spulletjes bij elkaar pakken, een plens water in m’n gezicht en gaan. Daar zat ik dan om 6 uur in de auto op weg naar Zaventem. Ik was super zenuwachtig want over vijf uur vertrok ik naar New York samen met mama en mijn tante. Op Zaventem aangekomen werden we voordat we binnen waren al gecontroleerd niet zo gek natuurlijk na alles wat daar gebeurd is. Toen we eenmaal onze tickets opgehaald hadden, onze koffers weggebracht hadden en door alles heen waren konden we eindelijk ontbijten. Niet dat ik veel honger had want ik was super zenuwachtig voor het vliegen. En ik zou geen Tyra heten als ik niet bij het boarden een extra security check kreeg. Mijn handbagage moest gecontroleerd worden en ik werd gefouilleerd. Niet bepaald prettig maar oké. Eindelijk was het dan zover voor het eerst in negen jaar ging weer een keer vliegen. Uiteindelijk hebben we er zeven en een half uur over gedaan. En toen kwamen we aan in Newark een uurtje van New York vandaan. Het was daar meteen super warm. We zouden eigenlijk met een busmaatschappij naar ons hotel gebracht worden maar er stonden mensen al anderhalf uur te wachten en daar hadden wij geen zin in. Dus hebben we een taxi naar ons hotel gepakt. We verbleven in het NH Jolly Madison hotel. Downtown Manhattan. Al toen we aan kwamen rijden met de taxi was alles zo indrukwekkend. Alles is daar groot. Het is er super druk en heel bijzonder. Je wilt natuurlijk het liefst wat drinken als je een lange reis hebt gehad maar het kraanwater kan je daar niet drinken. Als je het niet gewend bent dan. Gelukkig hadden we een winkeltje om de hoek van het hotel zitten. Na ons even opgefrist te hebben enzo zijn we de stad in gegaan. Mama en ik waren onze zonnebril vergeten en bij de eerste winkel kwamen we al twee hele leuke zonnebrillen tegen. Helaas kwam ik er ook op dat moment achter dat mijn camera het opeens niet heel goed meer deed. Achteraf bleek dat te komen door de hitte want het was echt super warm. Dus daar baalde ik wel een beetje van. We zijn wat winkeltjes in geweest en we gingen naar Times Square waar echt een mega forever 21 zat. En toen zijn we wat gaan eten bij een Italiaans tentje. Waar ze echt super lekker eten hadden. Daarna waren we stiekem toch wel heel moe en zijn we naar het hotel gegaan en eigenlijk meteen in slaap gevallen.

Zaterdag ochtend gingen we om 7 uur alweer op pad. We zouden gaan ontbijten bij IHop en om heel eerlijk te zijn ik had er iets meer van verwacht want ik vond het niet zo heel lekker. Na het ontbijt liepen we naar de dichtstbijzijnde hop on hop of bus waar we door een groot gedeelte van de stad zijn gereden. Het is heel gaaf om lang alle gebouwen te rijden. We stapte uit bij een museum dat rond is. Daar gingen we naar binnen. De kunst was niet heel bijzonder maar het museum zelf was wel heel mooi. Er was wel een apart gedeelte met dingen die kinderen op school hadden gemaakt. Dat was erg bijzonder om te zien. Het museum lag tegenover een opening van Central park waar we toen doorheen zijn gelopen. Het is heel gek om in een park te lopen en toch omringd te zijn met wolkenkrabbers. Het was super warm dus we gingen een ijsje eten. Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel waar we ons weer even hadden opgefrist. We liepen naar de lobby en vroegen aan de receptionist waar we lekker konden eten. En heel dicht bij ons hotel bleek een restaurant te zitten waar we zijn gaan eten. Het was erg lekker! Eenmaal klaar met eten liepen we nog even rond en gingen we naar Times Square. Waarna we weer terug zijn gelopen naar het hotel om weer lekker te gaan slapen.

Zondag morgen weer wakker om 7 uur en om acht uur gingen we kijken voor iets om te ontbijten. Wat we echt super snel gevonden hadden want er zat een heel leuk restaurantje tegenover ons hotel. En ik heb daar echt de lekkerste French toast ooit op met ei, bacon en syrup. Omnomnom dat was zó lekker. Het restaurantje heet Moonstruck en het is echt aan te raden ze zijn er heel vriendelijk en ze hebben echt heel lekker eten. Hierna pakte we opnieuw de bus een super groot gedeelte van de stad gezien. En we stapte uit bij een plek waar je de boot kon nemen naar het Statue of Liberty (het vrijheidsbeeld). We werden eerst heel erg gecontroleerd. Maar we hadden wel de mogelijkheid om er langs te varen, op Liberty Island rond te lopen en om op Ellis Island rond te wandelen. Uiteindelijk zijn we er alleen langs gevaren maar het was super mooi. Het is toch wel gaaf om zo’n ding dan in het echt te zien. Heel anders dan op plaatjes. Ook konden we natuurlijk de skyline van New York zien super mooi!! Eenmaal terug zijn we wat gaan eten.

Toen gingen we naar Ground Zero. Daar sta je dan. Te kijken naar een heel mooi monument met je mond vol tanden. Ik had niet gedacht dat ik het zó heftig zou vinden. Al die namen van al de mensen die zijn omgekomen. Het waren er zoveel… Ik vind dat het erg mooi gedaan is, met water dat naar beneden valt tot je het niet meer kan zien. Net als de torens zelf. Je voelt dat de sfeer die daar hangt verdrietig is. En het deed mij ook heel veel verdriet. Ik was heel jong toen het gebeurde. Maar ik heb een film gezien die in mijn geheugen geprint staat waar ik erg van ben geschrokken. Ik ben blij dat ik er geweest ben en met mijn eigen ogen heb kunnen zien hoe heftig en indrukwekkend het is.

Na een tijdje zijn we weggegaan en gaan winkelen. En we waren heel goed geslaagd. Toen was het tijd om terug te gaan naar het hotel. Even opfrissen weer wantja dat is nodig met dat warme weer. Even wat drinken. En toen door naar de victoria ’s secret. Het is net alsof je in de hemel komt. Alles is daar super mooi. En het was niet helemaal de bedoeling maar we zijn daar erg lang geweest en ik ben zeer goed geslaagd. En toen was het tijd om te haasten. We zouden die avond een night tour door New York doen. We hadden nog niet gegeten en daar hadden we ook de tijd niet voor want om acht uur vertrok de bus. En ik moest heel nodig plassen maar ook daar was eigenlijk geen tijd meer voor. Terwijl mijn tante en ik in de rij stonden voor de bus is mama snel een supermarkt in gerend. Ookal dachten we dat de tour helemaal niet lang duurde we wouden toch wat eten. Mijn tante zei ga nou bij die winkel vragen of je naar het toilet mag. Dus ik ren een souvenir winkel binnen en vraag aan de eerste en beste medewerker of ik alsjeblieft naar het toilet kon. In eerste instantie kreeg ik een nee. Maar toen hij m’n gezicht zag zei die nou vooruit maar dan omdat het nood is. Ik dus naar de wc daar. En ik liep naar buiten waar mama stond met een zak chips en een blikje cola. Toch alles goed gekomen. Hier komt ie dan. We zaten eindelijk in de bus en het eerste wat de tourguide zegt is “Deze tour gaat door de stad en Brooklyn en duurt twee uur”. Omg ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik naar de toilet ben gegaan. Deze tour was echt gaaf. De stad in het donker zien is heel bijzonder. Maar als je er dan ook nog doorheen kan rijden met een bus. We konden alles zien en het moment dat we de Brooklyn Bridge opreden was gewoon wauw. De stad achter ons helemaal verlicht en een prachtige skyline. Ik heb zo genoten. En die brug is HOOG wow. Na een klein rondje in Brooklyn gingen we terug over de Manhattan Bridge. Wederom prachtig om te zien. Ook echt iets wat je wel zou moeten doen in New York want het is zo bizar om te zien. Echt heel mooi. Na de tour zijn we nog wat gaan eten bij Moonstruck. Lekker wat frietjes en een salade want een zak chips is niet voldoende om de avond mee door te komen. Na het eten zijn we meteen naar bed gegaan. Dit was een dag met heel veel indrukken en ervaringen om nooit te vergeten.

Maandag ochtend 30 mei de laatste ochtend alweer. Snel uit bed en alles inpakken. Er was nog maar heel weinig ruimte in mijn koffer. Maar het lukte. Weer ontbeten bij de Moonstruck nu alleen de French toast zonder bacon en ei. Daarna zijn we doorgelopen naar Times Square. Daarna zijn we wat gaan drinken bij Le Pain Du Quotidien daar heb ik een heerlijk chocolade taartje op. Doorgelopen naar Central Park en daar nog even gezeten en vooral genoten. En toen was het toch echt tijd om terug te gaan naar het hotel. We liepen over fifth avenue en we zijn snel nog even wat winkeltjes in geweest en hebben nog een paar hele leuke dingen gescoord. We waren op tijd bij het hotel dus we hebben ook nog even wat gedronken en gesnackt bij Moonstruck. Waar ik erachter kwam dat ik mijn heilige knuffeltje was vergeten in te pakken. Dus ik sprint het restaurant uit en bij de receptie van het hotel vraag ik in het vloeiend Engels of ze hem gevonden hadden. Ik ben nog nooit zo verbaast geweest over mezelf. Want ik ben eigenlijk een heel verlegen meisje dat dat normaalgesproken nooit zou doen. Maar gek genoeg heb ik heel veel over voor dat beest. Ik moest van die man maar even naar de etage lopen waar we hadden geslapen en het vragen aan de schoonmaakster. Die hem GELUKKIG gevonden had. Ik helemaal blij aangekomen beneden krijg ik te horen dat we met een limo naar het vliegveld worden gebracht. Want er was geen gewone auto beschikbaar. Ik was er heilig van overtuigd dat het een grapje was. Want toen we die ochtend weggingen uit het hotel hadden we er nog grapjes over gemaakt dat dat onze auto zou zijn. Zo zie je maar soms moet je dingen gewoon uitspreken en dan gebeurd het ook echt. En daar zaten we dan in een limousine terug naar het vliegveld na te genieten van alles.

Ik heb nog nooit zoiets gaafs mee gemaakt. Ik vond het zo bizar mooi en groot. Het was een hele ervaring en ik ben er mijn tante echt ontzettend dankbaar voor. Zonder haar was dit niet mogelijk geweest en ze heeft me echt de reis van mijn dromen bezorgd. Tante Sjaan heel erg bedankt voor deze ervaring. Ik had dit voor geen goud willen missen! ♡

Liefs Tyra

This slideshow requires JavaScript.